הכשרת נהגי מוניות גדולות במרכז
מעוניינים להיות נהגי מוניות? אינכם לבד – מדובר במקצוע מבוקש, שרלוונטי תמיד. הדרך שלכם לעבר מונית משלכם מתחילה בתוכנית הכשרה לנהגי רכב ציבורי. הכשרה מקיפה זו מקנה את כל היסודות לנהיגה במונית הלכה למעשה, כשבין נושאי הלימוד תמצאו דיני תעבורה, מערכות הרכב, נהיגה מונעת, הסעת ילדים, עזרה ראשונה, כיבוי אש, אנגלית ואפילו הכרת הארץ. מה שחשוב לזכור הוא שיש מספר תוכניות הכשרה, שבאות לידי ביטוי גם בסוג הרישיון שמתקבל בסופן – וכן, בתחום הזה הגודל בהחלט קובע. רישיון D הוא הרלוונטי לנהיגה ברכב מרובה נוסעים ולהסעת נוסעים, אך הוא נחלק למספר סוגים. רישיון D3 מאפשר הסעת נוסעים במיניבוס פרטי במשקל של 5 טון ומטה, בעוד שב-D2 ניתן לנהוג במיניבוס ציבורי באותו משקל. רישיון D1 מאפשר הסעה של עד שישה עשר נוסעים במונית גדולה, במיניבוס או ברכב סיור שמשקלו עד 15 טון. האבחנה הזו חשובה מכיוון שהיא עשויה להשפיע בצורה משמעותית על ההכשרה, ומובן שגם על העבודה (כלומר, על סוג הרכבים שמותר לכם להסיע בהם). לכן חשוב מראש לדעת איזו תוכנית הכשרה מעוניינים לעבור.
מוניות גדולות במרכז – שדה משחק אליו מומלץ להיכנס
במבט כללי, נראה כי הכשרת נהגי מוניות גדולות צריכה לקבל עדיפות, וזאת עקב מספר סיבות. מוניות גדולות יאפשרו להפיק את המקסימום מכל נסיעה, מה שאומר תשלום גבוה יותר על כמה שפחות נסיעות: זוהי עבודה שיכולה להיות משתלמת פי כמה בסופו של יום. מוניות גדולות במרכז– למשל מוניות גדולות ראשון לציון או תל אביב – הן מבוקשות מאד. העובדה שמדובר באזור עמוס מבטיחה קופצים רבים לכל מונית או רכב הסעות שייצא, ומכאן שיש פוטנציאל בלתי מבוטל לעבודה סביב השעון. בנוסף לכך, אזור המרכז והשרון פורה מאד מבחינה עסקית, מה שמביא לכך שהנהג שעבר את ההכשרה יוכל לפעול בגזרות שונות של תחום ההסעות: הסעות עובדים, לדוגמא, או אפילו הסעות תלמידים. מוניות גדולות יכולות לפעול באזורים אלה בקווים קבועים, ובכך להפוך להיות חלק אינטגרלי במערך התחבורה הציבורית בהם, אך גם לבצע נסיעות נקודתיות יותר – כל נהג יוכל לפעול בתחום ובאופן שמדברים אליו יותר.